Exklusiva knoppar i granit och sten. Allt för köksinredning, badrumsinredning m.m

Inga produkter i varukorgen

Köpvillkor

 

Allmänt om Noden Möbelbeslag Handelsbolags köpvillkor


Konsumentköplagen (1990:032) och Lag (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal (Distanshandelslagen) innehåller utförliga i allmänhet tvingade regler om dina rättigheter som konsument. Oavsett hur du handlar hos oss är nedanstående köpvillkor komplement till dessa lagar och är de bestämmelser som gäller mellan oss (Norden Möbelbeslag Handelsbolag) och dig. 

1. Köp


1.1 Träffande av avtal
Vid beställning, via Internet, träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta köp i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt av Norden Möbelbeslag HB databas utan manuell översyn. Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. uppenbart felaktigt pris eller tryckfel) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering eller anser att produktinformationen är felaktig får du självklart välja att avboka din order utan kostnad.
Vid beställning kan avtal endast ingås på svenska och engelska. Norden Möbelbeslag Handelsbolag ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande och företagsföreträdare.

1.2 Ändring av order

 


Om din order redan är skickad har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller tillägg. Ändringar och tillägg måste därför göras innan din order skickas från tillverkaren i Kina(All-Power Development Co., Ltd). 


 

2. Priser och betalning


2.1 Pris
 Vi säljer produkter i svenska kronor. I priserna ingår moms. Avgifter för frakt och tullavgift tillkommer. Efter att beställningen bekräftats kan priserna endast ändras på grund av omständigheter som vi (Norden Möbelbeslag HB) inte råder över, t.ex. krig, strejk, naturkatastrofer etc.

 

2.2 Betalsätt

Du kan välja alla betalningslösningar som finns på sidan. Vi accepterar inte delbetalningar och kredit. Enligt tillverkaren policy kunden kan betala först 30 % av hela belopp och resterande summa på 70 % kunden måste betala före leverans. Om kunden ångrar sitt köp efter att betalt 30 %, och vill inte betala resterande 70 %. Varan kommer inte att levereras och summan som betalat inte återbetalas.

Förskottsbetalning:


 

Kortbetalning (Bank/Kreditkort) - För dig som har VISA eller Master Card, dock ej kort som är utfärdade av en utländsk bank. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. Pengarna reserveras på ditt konto när du lägger ordern och dras från kontot vid leveranstillfället. Vi använder oss av 3D Secure. Det är en global säkerhetsstandard som är framtagen av VISA och Master Card för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. 

Fakturabetallning:
 

Kunden kan betala sin order genom faktura. Max tiden för detta är 14 dagar.

Av säkerhetsskäl levererar vi enbart till din folkbokförda/registrerade adress vid betalning med faktura. Genom att matcha personnummer/organisationsnummer mot folkbokförd/registrerad adress försäkrar vi oss om att ingen beställer varor i ditt/företagets namn och får dem levererade till sin adress istället.

2.3 Återbetalning


Eventuella återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto och i andra hand via avi. Återbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället.

3. Leveranser


3.1 Leveranstid
Normal leveranstid varierar från 3-35 arbetsdagar efter varans tillverkning. Varan levereras direkt till er(hemadress eller företagsadress) av transportföretaget.

 

3.2 Leveranssätt


Fraktkostnaden varierar beroende på leverenssätt, vikt och volym. Leveransen är helt beroende på tillverkaren som har komplett lösning. Deras lösning beror på rabatterade priser runt om hela världen, inklusive Skandinavien. Dessa priser är cirka 30 % billigare än vanligt.
Vi använder dessa leveranssätt:

1. UPS Express. Vanligt leverans sätt är 3-5 dagar. Vid beställning av över 20 kg är leveranstiden 5 dagar. Vikt av beställningen varierar från 0,5 kg till 300 kg. Varor levereras direkt till kundens adress.

2. DHL Express. Samma villkor som UPS.

3. Båt leverans. Vi erbjuder 2 möjligheter som beror på volym och vikt.

Vid beställning av varor med vikt cirka 20 ton (en container) är leveranskostnaden 1400 USD. Leveranstid 35 dagar.

Vid beställning av del container. Det beror på vikt och volym av beställd vara. Vid val av denna leveransätt återkommer vi om kunden kan använda denna tjänst. Minsta volym är 1 kub. m. Priset är 45 USD/kub.m. Leveranstid 35 dagar.

I vår butik beräknas leveranskostanden automatisk beroende på vald vara och ingår i hela priset vid betalning i kassan.

 När godset har anlänt till kontaktar trasportföretaget med dig via sms för utkörningstid. Därför är det viktigt att kunden på din kundbild registrerar sitt mobilnummer för att bli kontaktad av transportföretaget.


Företagspaket/Företagsadress – När företag beställer med leveranssätt Företagspaket sker leveransen endast till företagets leveransadress, vardagar mellan 08.00-16.00. Företaget måste meddela kontakt personen(namn, kontaktinformation) som kan ta emot varan.


3.3 Leveransförsening


Leveransförseningar meddelas till dig via e-post. Om du inte är nöjd med ett nytt angivet leveransdatum har du alltid rätt att avboka din order utan kostnad. Vi kan inte erbjuda någon form av ersättning på grund av en leveransförsening.

3.5 Transportrisken

 

Vi står för transportrisken, dvs. risken för att produkten skadas eller kommer bort under transporten från tillverkaren till dig. Varje försändelse besiktigas innan den skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

3.6 Transportskador/Felexpediering


 Alla varor är reseförsäkrade och om kunden upptäcker att produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till Nordenmöbel Beslag HB.

 För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar.

Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid och ta bild på skadade varor. Om din produkt visar sig vara skadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att omgående anmäla detta till oss för att på bästa möjliga sätt hjälpa dig med den uppkomna situationen. Norden Möbelbeslag HB kommer då att reklamera transportskadan till transportföretag samtidigt som vi omgående levererar en ny försändelse till dig. Vi rekommenderar därför att du anmäler transportskadan inom 1-3 arbetsdagar från att du mottagit försändelsen. För att vi enklast ska kunna reklamera och godkänna en reklamation av en transportskada bör du kontrollera emballaget så fort du tar emot paketet. Om skadan är synlig är det lättast att anmäla detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen till transportföretag ska kunna hanteras korrekt.
En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till Norden Möbelbeslag HB. En produkt som vi har konstaterat är felexpedierad leveranstillfället byter vi ut snarast och kostnadsfritt. Vi rekommenderar 
vid felexpediering även ta bild på adresslappen och andra uppgifter om försändelsen.

 

4. Garanti


4.1 Garantins längd


Vi ger livstidsgaranti på våra varor med rätt skötsel. Alla produkter som vi säljer är certificierade enligt World Standart. Varorna är lättskötsliga och varje produkt har speciellt skyddande hinna. Hinnan gör det väldigt enkelt att torka smuts. För rengöring behövs vatten

4.2 Garantins omfattning


Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, användning kemiska medel för rensning, mekaniska skador eller fel vid montage.

5. Ångerrätt/Öppetköp


5.1 Allmänt


Vi erbjuder samma villkor för öppet köp  (produkter köpta via Internet). Öppet köp benämns därför i dessa villkor som ångerrätt. 
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar från det att du tagit emot varan. Information kring ångerrätten återges i dessa köpvillkor. När du beställer via Internet kommer du även att få denna information i samband med din orderbekräftelse. 
Kunden kan skicka tillbaka produkten till tillverkaren under öppet köp tiden som är 14 dagar och få tillbaka pengar. Om kunden ångrar sitt köp betalar han transportavgiften och tillverkningskostnaden och alla andra avgifter som beror på beställning själv.

 Vid ångerrätten betalar kunden själv transportavgiften för att skicka produkten till tillverkaren (All Power Asia Development).  

För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan.


Hur får jag använda produkten? För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan. 

Vad är en produktförpackning? Produktförpackningen är en särskilt framtagen förpackning som är unik för varan. Den har bilder och texter med syfte att förklara och tydliggöra varans funktion och egenskaper. Den skyddar produkten samt dess tillbehör och erfordras för att kunna sälja varan igen. Detta gäller inte transportemballage, varmed avses ett emballage som inte är framtaget för en specifik produkt och vars syfte endast är att skydda produkten under transporten.

För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick och bör skickas/lämnas tillbaka till All Power Asia Developmrnt Co.,Ltd tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till tillverkaren. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten.

Så här rekommenderar vi dig att göra en retur:

Kund kan göra retur på följande sätt: I första hand kan du ta kontakt med transportföretag och anmäla sitt vilja att göra retur till All Power Asia Development eller ta kontakt med andra företag för leverans. Ni måste ange på förpackningen: Företags namn och hela adress som finns på förpackningen som du fick. Betalningen för returfrakten justerar vi i samband med utbetalningen av dina pengar. Om du har problem med att göra retur kan du kontakta Norden Möbelbeslag för att få hjälp.
Tänk på att du har ansvaret för att produkten är väl skyddad i transporten tillbaka till All Power Asia Development Co.,Ltd. Paketera varan väl. Varan bör returneras i den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget som är tillverkat för att skydda produkten. Lägg sedan denna kartong i det transportemballage som produkten levererades i till dig. Om du inte har kvar detta emballage så går det självklart bra med likvärdigt emballage istället. Tänk därför på att spara dessa kartonger, åtminstone under de 14 dagar som din ångerrätt gäller.
Vid utnyttjande av ångerrätten står du som kund för returfrakten.


6. Sekretess och säkerhet



När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala via faktura eller delbetalning måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. 
Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post. Detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. 
Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
Du har rätt att få ta del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall Norden Möbelbeslag HB.


Cookies - En cookie är en textfil som skickas från www. nordenbeslag.se till din dator, där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Norden Möbelbeslag HB använder sig av båda dessa typer av cookies. Textbaserade cookies används enbart vid vissa tillfällen där Norden Möbelbeslag HB valt att föra statistik på vissa produkter. Session cookies används för att lagra inloggningsinformation samt din kundvagn när du surfar runt hos oss. De sistnämnda raderas ur minnet så fort du stänger din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att lägga din beställning via Internet. Du kan lätt ändra denna inställning i din webbläsare. 

7. Övrig information


Klagomål eller beröm avseende Norden Möbelbeslag HB tjänster eller produkter bör omgående meddelas Norden Möbelbeslag HB på telefon 0321-770964 alternativt via e-post info@nordenbeslag.se Om du fortfarande inte är nöjd är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid en rekommendation från ARN. 






 

Copyright © 2005-2010 Vendre.se - All rights reserved